Novice

13. MAREC 2019

Naravoslovni dan

Naravoslovni dan

Nasilje je na splošno nekaj s čemer se ljudje srečujemo vsak dan, naše generacije pa so generacije sodobne tehnologije, kar se tudi kaže. Sicer vedno več je nasilja preko spleta in spletnega ustrahovanja, kar ima lahko ima enake posledice kot fizično nasilje. S tujko bi temu rekli “cyberbullying”, definiramo ga pa kot namerno, sovražno in ponavljajoče se dejanje posameznikov. Poznamo veliko oblik spletnega nasilja na primer: spletno zalezovanje, tradicionalno zalezovanje, trolanje, cyberhate, sexting, flaming k9 itd. Ena zelo znana oblika spletnega nasilja je bila tudi “igra” imenovana “the blue whale challenge”. Sicer pa je tega vedno več, kar ima svoje posledice. Raziskave so pokazale, da ima spletno ustrahovanje resnično hude posledice. Veliko primerov je, kjer so takšne vrste nasilja presegle svoje meje zato je tudi pomembno, da 2-krat premislimo preden kaj napišemo in pošljemo. Seveda pa se lahko takšnim nevarnostim izogibamo z pravilno in varno uporabo interneta in je zelo priporočljivo, da starše obveščamo če se kaj takega dogaja. Z sošolkama sem rade volje predstavila to vrsto nasilja, saj se malo zavedamo kako velik pomen imajo te besede ki jih sicer morda nismo “resno mislili”.

JAZ, TI, MI – ZA NENASILJE VSI

2. februarja smo na OŠ Livada izvedli naravoslovni dan na temo JAZ, TI, MI – ZA NENASILJE VSI.

Kako nasilje prepoznamo, kako ravnamo ob pojavu le-tega in kako ga preprečimo so bile usmeritve, ki so nas vodile pri celostnem in sistematičnem pristopu in načrtovanju.

Delo je potekalo po razredih, vsebine so bile skrbno pripravljene, učenci pa zelo aktivni in sodelovalni. Preko igre vlog, poteka razreševanja ob različnih primerih medvrstniškega nasilja, ob tehnikah sproščanja, pogovorih po ogledu filmov na tematiko nasilja in ob skupnem enournem predavanju za učence od 6. do 9. razreda smo sledili skupnim ciljem:

* ozavestiti, da medvrstniško nasilje ni sprejemljivo;

* opolnomočiti priče in žrtve nasilja ob pojavu medvrstniškega nasilja;

* razvijati empatičnost, krepiti socialno-čustvene veščine ob nenasilnih oblikah razreševanja.

Ob samem delu so nastajali tudi različni izdelki, izoblikovali so se osnovni protokoli za razreševanje medvrstniškega nasilja, predvsem pa smo si vzeli čas in se pogovarjali o problematiki, pred katero si ne zatiskamo oči. Ko jo zaznamo, moramo ustrezno ukrepati.

FOTO galerija