Novice

23. OKTOBER 2023

Projektni teden - delavnice za nadarjene

Projektni teden - delavnice za nadarjene

V preteklem tednu je na OŠ Livada potekal projektni teden, v okviru katerega so potekale različne delavnice na šoli in v SAŠA inkubatorju. V delavnice so bili vključeni predvsem nadarjeni in potencialno nadarjeni učenci od 7. do 9. razreda.

Delavnice na šoli so vsebovale različna področja. Učenci so se lahko udeležili delavnice za grafitiranje, ki je bila zelo zabavna. Učenci so s pomočjo šablon in spreja oblikovali različne grafite na liste.

Neobičajna je bila zgodovinska delavnica, saj so učenci že na začetku dobili v roke orodje (motiko, lopato, grablje), s katerim so spretno rokovali. Orodja pa niso uporabili v arheološke namene – postali so vrtnarji. Za šolo so posadili čebulice rumenega žafrana v spomin na umrle judovske otroke v času holokavsta med 2. svetovno vojno. Sajenje čebulic rumenega žafrana je mednarodni projekt Krokus, katerega cilj in želja je, da bi v bližnji prihodnosti cvetelo več kot 1, 5 milijona žafranov.

Da učencem učenje tujega jezika ni španska vas, so dokazali v delavnici španščine, kjer so se preizkusili v lomilcih jezika v španščini (npr. cuando cuentas cuentos cuenta cuántos cuentos cuentas) in se poleg osnovnega besedišča in pravilne izgovarjave, naučili tudi  uporabne fraze in stavke za osnovno sporazumevanje v španščini. Vsak učenec se je znal ob koncu delavnice predstaviti in povedati nekaj o sebi. Vsem, ki vas španščina zanima, pa sporočajo: ESPAÑOL ES FACIL (španščina je enostavna).

Učenci so iskali rešitve za različne namige  in skušali pobegniti iz matematično-logične sobe pobega. Že pri vratih jih je čakal prvi namig (naloga z logičnimi tabelami). Z rešitvijo vsake naloge so prišli do naslednjega namiga in nove naloge. Po rešeni 6. nalogi in zadnjem namigu jih je pričakal ključ do izhoda in majhne nagrade.

Svojo literarno-umetniško dušo so lahko napolnili pri ustvarjanju haikujev na temo družina v literarno-umetniški delavnici in s tem izpopolnili znanje o japonski pesniški oblika, ki v treh vrsticah ujame trenutek, ki te prevzame.

Spoznavanje reke Pake je potekalo v geografski delavnici, kjer so učenci merili fizikalne lastnosti vode. Najprej so izmerili temperaturo zraka in reke Pake, nato so izmerili širino rečne struge ter njene globino. Nazadnje so še izmerili hitrost vodnega toka. V učilnici so pridobljene informacije smiselno uredili in narisali rečni profil reke Pake.

Mentorji: Vid Sevčnikar, Daniela Sajko, Nika Verhovnik, Špela Štrajhar, Tanja Kresnik in Nataša Kotnik

 Projektni teden se je zaključil v SAŠA inkubatorju, kjer so se sedmo in devetošolci skupaj z učenci Osnovne šole Antona Aškerca združili  in sodelovali na start-up vikendu podjetništva. Dokazali so, da starost ni ovira za iskanje in uresničitev podjetniških idej. V okviru projekta SPIRIT in v sodelovanju s SAŠA inkubatorjem so osvajali osnovna znanja s področja podjetništva in finančne pismenosti. Idej in izzivov je bilo veliko, skupaj pa so dokazali, da so mladi polni kreativnosti in svežih pogledov na svet. Dovolili so si razmišljati izven okvirjev.  Med razvijanjem svojih podjetniških idej so ugotovili, da je sodelovanje ključno. Vsaka skupina je morala usklajevati različna mnenja in ideje ter iskati kompromise. To je privedlo do učenja pomembnih življenjskih veščin, vključno s timskim delom, komunikacijo in reševanjem konfliktov.   

Po dveh intenzivnih dneh razmišljanja in ustvarjanja so skupine razvile svoje poslovne ideje in pripravile prepričljive predstavitve.  

Učenci so se naučili, da ni nič nemogoče, in da lahko s svojo ustvarjalnostjo in trdim delom dosežejo velike stvari.  S podjetništvom bomo nadaljevali tudi na šoli v okviru interesne dejavnosti ter s predstavitvijo podjetniških idej sovrstnikom. 

Mentorici: Marija Ermenc in Tatjana Zafošnik Kanduti 

FOTO galerija